Tlustej bastard

Srpen, 11.08.2011 08:26

Mám rád humor a mám rád vína spříběhem. Obě dvě věci se krásně spojují v případě francouzských vín snetradičním označením Fat Bastard. Vregálu vinotéky je jednoduše poznáte podle vysmátého hrocha na etiketě. Jedna láhev Cabernet Sauvignon ztohoto vinařství se mi dostala až do skleničky, takže si pojďme krátce vinařství, které mimochodem BusinessWeek vjednom ze svých článků označil za „marketingový fenomén“, představit. Dostanu se samozřejmě i ktomu, jaké bylo samotné víno.

Původem francouzská vína Fat Bastard mají na svědomí pánové Thierry Boudinaud a Guy Anderson. „Legenda“ praví, že se francouzský vinař Boudinaud onehdá sešel ve sklepě se svým britským přítelem a jali se degustovat vína. Ochutnávali desítky vzorků, až u jednoho se Thierry zastavil a nadšeně prohlásil „now zat iz what you call eh phet bast-ard“. Nutno dodat, že slovní spojení fat bastard Britové používají pro označení výrazných a plných vín. Vkombinaci sfrancouzskými víny jim tento výraz přišel tak unikátní, že se jej rozhodli použít pro produkci svého společného podniku.Vysvětlit celosvětový úspěch vín shrochem na etiketě pomáhají výsledky průzkumu zroku 2005. Vrámci něj totiž vyšlo najevo, že 72 % Francouzů má problém porozumět etiketám místních vín. Průzkum dále potvrdil, že francouzské etikety stypickým vyobrazením chateau nevoní ani americkým konzumentům vína, kteří vybírají láhve více podle jednoduchých brandů (značek, chcete-li). Tyto názory spotřebitelů dokonale vyslyšeli pánové Boudinaud a Anderson a jejich vína Fat Bastard dokonale zalepila díru na trhu s francouzskými víny.Z5000 kartonů, které vinařství vyprodukovalo vprvním roce existence, dnes jen ve Spojených státech amerických prodává 400000 kartonů vína. Vinařství o sobě tvrdí, že je nejprodávanějším francouzským vínem na tomto trhu. Vsortimentu má vína zodrůd Chardonnay, Sauvignon Blanc, Syrah, Pinot Noir, Merlot a Cabernet Sauvignon. Vína shrochem nabízí slušnou kvalitu, potvrzenou oceněními na mezinárodních soutěžích, vkombinaci srozumnou cenou. Já jsem Cabernet Sauvignon 2008 koupil ve vinotéce vcentru Prahy za zhruba 200 korun. Nedávno jsem tu psal o charitativních vínech a dobročinnost se týká také „tlustého bastarda“. Již osmým rokem vína Fat Bastard podporují boj proti rakovině prsu. Zkaždé prodané láhve firma, která sídlí vjihofrancouzské oblasti Languedoc-Roussillon, věnuje 25 centů na tyto účely a doposud se jí podařilo nashromáždit úctyhodných 75000 ameriských dolarů. Co se týká láhve, kterou jsem vypil, tedy

Cabernet Sauvignon 2008

, byl jsem jejím obsahem příjemně překvapen. Víno má temnou inkoustovou neprůhlednou barvu scihlovými odlesky na okraji. Vůni červeného ovoce dominuje černý rybíz, který následně přechází i do chuti. Vzávěru je víno lehce kořeněné, dochuť je středně dlouhá. Alkohol (13 %) i taniny jsou pěkně zapracovány. Víno působí kompaktním dojmem, po obsahu láhve se doslova zaprášilo.Pokud hledáte originální dárek či netradiční víno na mejdan s přáteli, tak může být “tlustej bastard” správnou volbou. Etiketa vína doslova volá po otevření láhve a díky nekomplikovanosti vína se pravděpodobně trefíte i do chuti přítomných hostů.

Okomentovat:

*

Loading...