Tak trochu levá od Marks & Spencer

Únor, 5.02.2014 07:02

Minulý týden jsem vyrazil do M&S pro tři konkrétní lahve, ale nakonec ovlivněn mimořádnou slevovou akcí skončil doma se zcela jinou pěticí vín. Vybraná vína „starších ročníků“, rozumějte 2008 nebo 2009, byla vregále slákavou více než 50 % slevou. Způvodní ceny kolem 400Kč za lahev jsem se kombinací slev dostal na 132 Kč za sedmičku. Výhodná koupě, mohlo by se zdát, ale jak se říká, není všechno zlato co se třpytí. Sohledem na obsah lahví spíš trochu levota vpodání vyhlášeného britského obchodního řetězce.

Přiznám se, že čas od času si nějakou tu lahev vM&S koupím, vnabídce se dá narazit na zajímavé víno za rozumnou cenu. Řetězec nakupuje vína ve velkém pro domácí britský trh, který je ve spotřebě vín na špici vEvropě. Na krabici, ve které jsem si vína domů odnesl, byla dokonce reminiscence na několik let staré ocenění časopisu Decanter vkategorii obchodní řetězec roku. Také vporovnání sbídou většiny tuzemských supermarketových řetězců dopadá nabídka v Marks & Spencer celkem dobře. Minulý týden mi ale M&S ukázal svou odvrácenou tvář. Přinejmenším diletantství, nebo spíše záměrný prodej tzv. dřezových vín, tedy lahůdek, jejichž uplatnění je tak maximálně vprůplachu výlevky vašeho kuchyňského dřezu. Občas se mi stane, že si domů přinesu nějakou tu lahev, která je ve fázi klinické smrti. Můžu si za to tak trochu sám, protože hledajíc nějaký ten zapomenutý či neobjevený klenot prostě podléhám svodům těm nejvíc zaprášeným lahvím. Ve vinotékách se často schovávají někde při zemi, čekajíc na svou poslední šanci. Někdy to holt nevyjde, víno už to má takříkajíc za sebou, ale hněvám se pak spíše na sebe. Jdu vědomě do rizika stím, že ani majitel vinotéky vtuto chvíli nemusí vědět, jak na tom víno ve skutečnosti je…Slevová akce Marks & Spencer je ale trochu jiná story. Přiznám se, že ani nevím, jestli má vtuzemsku Marks & Spencer vlastního sommeliéra, pokud ano, tak nechápu, jak některá vína, která jsem měl možnost ochutnat, pustil do prodeje. Tady jde o to, že svelkou slevou vyprodávám některá vína, tedy chci se jich co nejrychleji zbavit. Vína, která se takto vyprodávají, by ale stále měla být vpitelném stavu, pokud ne, je to zmého pohledu poněkud krátkozraký a nepochopitelný kiks, podvod či chcete-li zlodějina. Je jedno, jestli se bavíme o velkém supermarketu, ještě větším hypermarketu nebo malé vinotéce. Je vidět, že nešvary ztuzemských supermarketů, o kterých tak často referují média, všelijaké ty plesnivé zeleniny, prošlé salámy, se často týkají i vín. O tom se ale bohužel nepíše či netočí reportáže, protože u vína to není na první pohled tak jednoduché, co se týká data spotřeby nebo samotné identifikace závadnosti.Upřímně nechápu takový krátkozraký přístup. Maximálně odradí zákazníky, kteří by se vpřípadě dobré zkušenosti mohli vrátit pro další lahev. Opravdu to stojí za těch pár korun na tržbách? Na úvod jsem se trochu rozohnil, nebudu již dále rozebírat kulturu podnikání vtuzemsku a už vůbec ne vmaloobchodním segmentu. Pojďme se tedy podívat na jednotlivá vína znabídky Marks & Spencer podívat.

Chablis 2008 AOC, Les Domaines Brocard, 12,5 %

Sytá, zlatá až jantarová barva svědčí o vyzrálosti tohoto vína. Aroma výrazné, těžší, nabízí přezrálé citrusy, květiny nebo medovost. Na jazyku stále celkem fajn pitelné, citrusy, pěkná kyselinka. Dost rychle se ale vytrácí. Celkově je tohle víno už na hraně, má to jak se říká za pár. Pokud vám ale nevadí vína vyzrálého charakteru, dá se ještě bez většího nadšení a emocí vysrknout.

Riesling Kabinett 2009, Dürkheimer Michelsberg, Weingut Darting, 13 %

Riesling se archivace obecně nebojí a vtomto případě to potvrdil. Zuvedené pětice tohle víno dopadlo výrazně nejlépe. Víno má zlatavou barvu, celkem pěkné, zajímavé a živé aroma, nabízí tóny zralého ovoce, grep, pomeranče, bílé květy a hutnější polohu s nádechem zvlhlé slámy. Šťavnatá chuť, střední tělo, pěkná kyselina. Ovocné, nechybí jablka nebo broskve. Celkově slušně pitelné, příjemné, dá se říci, že jsem si to užil.

Pouilly Fumé 2008 AOC, Mathilde de Favray, 12,5 %

Barva střední intenzity, zlatavá. Víno má korpulentní a hutnou aromatiku, připomíná přezrálé pupeny černého rybízu nebo bezový sirup. Vůně je něco mezi exotickým parfémem a kapkami na kašel. Vústech je víno naopak lehčí, suché, sříznější kyselinou, „kousací“. Chuť je kratší, tenčí, lze vní nalézt citrusovou linku. Podobně jako Chablis jde tohle víno prudce zkopce, ale dá se celkem vpohodě pít.

Les Ruettes, Sancerre 2008

– zoxidované až na půdu

Crozes Hermitage 2009, Cave de Tain

– totálně po smrtiKdybych vína nekoupil vLetňanech, tedy přes půl Prahy zpohledu svého bydliště, zajel bych vína do Marks & Spencer reklamovat. Upřímně by mne zajímala reakce prodavaček na závadná vína. Možná mají sommeliérský rychlokurz a vše by proběhlo jak na drátkách, možná by na mne koukaly jak na zjevení. Možná raději dobře, protože by zcelé taškařice mohl vzniknout další humorný příspěvek. Tak opatrně spodezřelými slevami a přeji šťastnou ruku při výběru lahví! Do Marks & Spencer už jen pro mladé kusy

10 komentáře:

Anonymous

5. February 2014 12:41

Za zjištění reakce by mi snad i ta cesta přes půl Prahy stála :)

Anonymous

5. February 2014 13:24

Tak hlavně bez té reklamace, je ten půlčlánkový nářek nad úrovní českého maloobchodu dost o ničem…Jan

podkorkem.net

5. February 2014 16:10

No já myslím, že to, jak by reklamace dopadla či nedopadla na podstatě problému nic moc nemění…Určitě by mne zajímalo, jak M&S při reklamaci vín postupuje. Kdo je posuzuje apod.? Kvůli uvedeným dvěma lahvím jsem ovšem nepodnikl půldenní výlet do OC Letňany. Svého volného času si vážím více..

Anonymous

5. February 2014 22:42

sorry, ale vyznění článku je, že M&S schválně vyhrábl to nejhorší ze svých skladů a místo toho, aby to vylil, tak udělal zlou slevovou akci, kde nám to za třetinu původní ceny prodává… v kombinaci s pózou „jsem příliš sexy na to reklamovat/zjistit jak to je“ mi to prostě celé přijde zbytečně histerické a mimo…. zvlášť, když se bavíme o výprodeji supermarketovek… Jan

podkorkem.net

6. February 2014 08:17

Jak jsem uvedl do M&S občas pro vína chodím, většinou bývám více či méně spokojen. Z posledního nákupu jsem byl dost nemile překvapen, ano cítím se podveden. Odmítám přijmout tezi, že když jsi du koupit do supermarketu víno ve slevě za 140 Kč, tak mám počítat s tím, že se to nebude dát pít…

Stále si myslím, že paní prodavačka v M&S by na mém názoru na věc nic nezměnila, ani kdyby mi aktivně vrátila 270 Kč za dvě vadné lahve. Obrátil jsem se ale s několika dotazy emailem na M&S. Odpovědi tu rád zveřejním, pokud budou relevantní, klidně jim věnuji zvláštní příspěvek. Mikuláš

    Anonymous

    6. February 2014 14:30

    Už, už jsem se chtěl přidat a vyjádřit mého zklamání z toho, že to necháte být. Ale ten poslední příspěvek ve mne pronudil zvědavost jaký postoj M&S zaujme. Pavel

Anonymous

6. February 2014 21:54

Zastal bych se Mikuláše. Každý má občas právo na mladickou nerozvážnost, sleva je mocná čarodějka :-) . Člověk si řekne „jsou to sice no-name vinařství, ale třeba budu mít štěstí“. A pak je naštvaný hlavně sám na sebe, že se nechal nachytat.
Sajmik

podkorkem.net

11. February 2014 16:13

V souvislosti s výše uvedenou zkušeností jsem do zákaznického online formuláře směřoval následující otázky: 1) Podle jakého klíče se vybírají vína do slevových akcí 2) Kdo a jak posuzuje, zda je víno ještě vhodné k prodeji či ne 3) Zda někdo posuzoval mnou nakoupená vína? 4) Jak se postupuje v případě reklamace vína na prodejně? Vrátí prodavačka zákazníkovi peníze, nebo se víno zasílá někam na posouzení?

Odpověď M&S:
Dobrý den,

velmi se omlouvám ze pozdní odpověď, vaše dotazy se ke mně dostaly bez hlavičky a tedy bez adresy. Dohledání trvalo déle než jsem čekal.

Díky za vaši připomínku, která je naprosto srozumitelná. Nejprve dovolte vysvětlení.

Předpokládám, že jste vína zakoupil v prodejně v OC Letňany. Na této prodejně jsme od 30.1. snížili cenu starších ročníků vín s vědomím toho, že jsou k dispozici novější ročníky.

Jedná se tedy o akci jednorázovou (lahve označeny žlutými štítky), nikoliv pravidelnou promoční akci. Pro každoměsíční promoce nakupujeme vždy nejnovější ročníky.

Pokud pro vás kvalita jakýchkoliv produktů M&S není uspokojivá, máte plné právo toto reklamovat. Budou vám ihned vráceny peníze.

Věřím, že i nadále zůstanete zákazníkem M&S.

S pozdravem
Petr Vokroj

V komunikaci s M&S se ještě snažím pokračovat, pokud dostanu nějaké relevantní upřesnění/doplnění odpovědi, určitě uveřejním. Mikuláš

podkorkem.net

13. February 2014 13:17

Ještě drobné doplnění z M&S:
Informaci o tom, které ročníky jsou určeny k doprodeji dostáváme z Anglie, neochutnáváme v ČR.

Při reklamaci stačí přinést láhev, žádné posouzení se nekoná. Ideálně k reklamaci vezměte i účtenku, ale pokud ji už nemáte, nevadí. Láhev je dostatečně průkazná.

Lucie

28. May 2019 17:32

Mne se stalo, že se mi z m&s zkazila doma v lednici ryba dřív než měla uvedeno na obalu, tak jsem jim to jen napsala na fb, poslala foto účtenky a nabízeli mi buď novou nebo vrátit peníze plus jsem si ještě zdarma mohla vybrat vino nebo bonbonieru jako omluvu. Stačí se umět ozvat.

Okomentovat:

*

Loading...