Pinot Noir s odpruženými vidlicemi

Duben, 18.04.2012 07:34

Všechno je jednou poprvé. Ačkoliv už blog Podkorkem.net sepisuji více než rok, ani jeden z příspěvků nebyl věnován vínům či vinohradnictví za velkou louží v USA. Dnes tedy tento stav napravuji a pozvu vás na malý cyklovýlet do Kalifornie. O víkendu jsem totiž ve Štěrboholích pořídil víno s originální etiketou – Cycles Gladiator Pinot Noir 2006.

Svou zálibu vnetradičně pojaté etikety jsem tu již demonstroval několika předchozími příspěvky, jako například Etikety vín jako designové kousky, což je vůbec nejčtenější článek vhistorii mého blogu. Volným pokračováním byly Ujeté etikety a zmínit lze i příspěvek Tlustej bastard. Do kategorie uměleckých děl bez pochyby patří i etiketa vína Cycles Gladiator. Víno má na své lahvi vyobrazen reklamní plakát na kolo stejného jména, který vznikl roku 1895 pod rukama francouzského umělce G. Massiase. Jehoústředním motivemje bicykl s křídly a nahá nymfa symbolizují svobodu a radost ze života. Tedy pocity, které měl získat každý majitel kola Gladiator. Co se týká plakátu, z toho se postupem času stal sběratelský unikát, do dnešní doby se prý zachovaly pouze čtyři originální kousky. Kolik kol Gladiátor ještě brázdí francouzské silnice se mi zjistit nepodařilo.Okřídlenou nymfu si na své etikety vypůjčilo vinařství z centrální Kalifornie patřící do skupiny Hahn, jehož vinice se nachází v rámci apelace Lodi. To je sice vinařský kraj méně známý než nedaleká Napa nebo Sonoma, ale v posledních letech stále uznávanější zejména díky vínům odrůdy Zinfandel. Nejde vám dohromady lascivní etiketa s odhalenou nymfou dohromady s puritánskou Amerikou? Opravdu, ne všude má v USA víno na růžích ustláno. V roce 2009 úřady v Alabamě zakázaly prodej vín Cycles Gladiator na území tohoto státu s ohledem na pornografické prvky jejich etiket a rozhodly o stažení vín z prodejních regálů. V některých oblastech je prostě Amerika za Evropou pozadu o více než sto let…Když se člověk nabaží pohledem na vyvedenou cyklonymfu, začne ho svrbět vývrtka a štvát zvědavost, zda bude i obsah láhve uměleckým artefaktem. Tím spíš, že ani ze zadního štítku na lahvi se toho moc nedozvíte. Vlastně jen to, že jde o Pinot Noir 2006 z USA se 14 % alkoholu. Na pohled má víno světlejší rubínovou barvu nižší intenzity. Jde o typický Pinot Noir, který voní po třešních a švestkách, objevuje se i lehká kořenitost. Chuť je ovocná, svěží, lehce zemitá s velmi jemnou tříslovinou. Víno je pěkně nazrálé, chuť možná nepůsobí bohatě, za to je nádherně vyladěná do jednolitého celku. Lehké víno ve skvělé kondici, přes avizovaných 14 % alkoholu se pije jedna radost. Člověk se musí brzdit, aby si nedoléval příliš často. Pokud patříte mezi vyznavače cyklistického sportu a rádi v tomto jarním počasí šlapete do pedálů svého velocipédu, naordinujte si na večerní rekonvalescenci jednu lahvinku tohoto Pinotu. Nebo stejně jako já kolo vynechte a dejtesi ho „jen tak“ :)

Okomentovat:

*

Loading...