Meruna a víno

Únor, 14.02.2012 09:07

Viděl jsi včerejší zápas Ligy mistrů? To byl fotbal jako víno…Typické přirovnání, kterým lze trefně ocenit kvalitní sportovní výkon, kterým se hráči na posekaném pažitu prezentovali. Víno a svět fotbalu se ovšem v poslední době prolínají stále intenzivněji, nejen v hodnotících pozápasových komentářích. Někteří úspěšní fotbalisté spojují svou budoucnost právě s vínem, kluby uzavírají exkluzivní smlouvy s vinařskými firmami. Naposledy řady „vinařů čutálistů“ rozšířil argentinský kouzelník a nejlepší fotbalista světa Lionel Messi.

Hlavním motivem pro vstup do vinařského světa, jsou pro současnou největší hvězdu katalánského velkoklubu Barcelona peníze. Nejde mu ovšem o rozmnožení vlastního konta, ale o podporu dobročinných aktivit. Za tímto účelem propůjčí své jméno na láhev argentinského vína.

Víno jako charita

Fotbalista začal spolupracovat s argentinským vinařstvím Bodega Valentin Bianchi, které na trh uvede víno s poetických názvem „Leo“. Část peněz z prodeje tohoto vznešeného moku pak poputuje na konto Messiho nadace, která podporuje projekty v oblasti vzdělávání, sportu a boje proti chudobě. Jak se Messi k vínu dostal? Sám pochází ze slavného vinařského regionu Mendoza, takže když za ním přišli zástupci místního vinařství Bodega Valentin Bianco, nebyl jistě problém najít společnou notu ohledně budoucího projektu.I dámské čtenářky tohoto blogu určitě budou znát jméno anglického fotbalového klubu Manchester United. Tady už nejde o partičku kluků, kteří se honí za merunou, ale o jednu z nejcennějších světových značek, kolem které se točí velké peníze. Ostatně podle nedávné studie je Manchester United třetím nejlépe vydělávajícím fotbalových klubem na světě. A od loňského roku je Manchester United také jedním z mála klubů, který má své týmové víno.Fotbal je sice v Evropě primárně spojován s konzumací piva, ale to neodradilo největší chilské vinařství Concha y Toro od uzavření exkluzivního partnerství s Manchester United. Jejich řada vín Casillero del Diablo, známá i z tuzemských supermarketových regálů, se stala oficiálním vínem tohoto fotbalového týmu. Vinařství tak při propagaci svých vín může používat veškerou symboliku klubu a samozřejmě i jeho hráče. Hvězdy jako Wayne Rooney, Ryan Giggs nebo Patrice Evra se dokonce objevily v

reklamním spotu

chilského vinařství.Dlouholetý trenér a manažer Manchester United Alex Ferguson k tomuto spojení prohlásil: „Filozofií klubu je výchova mladých hráčů od jejich úplných fotbalových začátků až po skvělé fotbalisty Manchesteru United. Podobný přístup má i vinařství Concha y Toro, které se snaží prostřednictvím sklízení těch nejlepších hroznů a trpělivou prací dosáhnout produkce prvotřídních vín.“ Do jaké míry byla slova generálního manažera upřímná lze těžko odhadovat, každopádně je faktem, že Alex Ferguson je vášnivých konzumentem a obdivovatelem vín, zejména těch francouzských. Ve svém okolí je známý, jako sběratel vín z Burgundska a Bordeaux. Až skončí svou dlouholetou misi u fotbalu, chtěl by se stát importérem vín, jak prohlásil v jednom svém rozhovoru.

Vinařství jako investice

Mezi fotbalisty, kteří tu vinařinu dělají z lásky k vinnému moku a ne jen pro prachy, patří i spoluhráč Lionela Messiho z Barcelony, španělský útočník Andrés Iniesta. V roce 2010 investoval Iniesta 9 milionů euro do projektu vlastního vinařství Bodegas Iniesta, které bylo vybudováno poblíž jeho rodného města v provincii Albacete. Jak sám Iniesta říká, založení vlastního vinařství je v jeho případě splnění dlouholetého snu. K vínu měl tento drobný útočník vždy blízko, otec provozoval bar a prodával vlastní, doma vyrobené víno. Nové vinařství by mělo mít produkci 70 000 lahví vína, z odrůd Bobal, Macabeo a Chardonnay. Vína chce prodávat nejen ve Španělsku, ale i ve Velké Británii, Německu nebo Japonsku. Vinařství se chce výrazně zaměřovat na kvalitu produkce, což potvrzuje otec slavného fotbalisty, který mu s novým podnikem pomáhá: “Obchod s vínem je stejně náročný jako Champions League. Když neprodukujete ta nejlepší vína, je po vás.“

Vinařství jako dárek

A mezi slavné majitele vinařství z řad fotbalistů patří i David Beckham, který aktuálně končí svou americkou fotbalovou misi a pomalu se stěhuje do Paříže. Pokud z médií znáte jeho manželku Victorii, musí vám být jasné, že sehnat pro ni originální dárek k narozeninám nemůže být lehká záležitost. V roce 2008 ovšem určitě u manželky zabodoval svou kreativitou, když jí věnoval vinařství umístěné ve slavném americkém regionu Napa Valley. A byla to prý romantika jako stehno. Oba manželé se procházeli ve vinicích Napy, když tu David ze své kabelky (kterou všichni fotbalisté nosí) vytáhl láhev vína, na jejíž etiketě bylo jméno jeho manželky. Té prý okamžitě zaslzelo pravé oko, těžko říci zda dojetím nebo zrnkem poletavého prachu….Ale dost toho bulváru.Jsou prostě chvíle, kdy si člověk posteskne, jaká je škoda, že není manželkou Davida Beckhama. Ze strany tohoto fotbalisty to prý každopádně nebyl jen letmý úlet, vínu prý oba manželé propadli během Beckhamova působení ve španělském klubu Real Madrid. Co říci závěrem? Každopádně pokud rádi koukáte na fotbal a pijete víno, nemusíte se za tuto kombinaci v hospodě před kamarády stydět. Až se vám budou snažit namluvit, že zápas Sparta – Slovácko si přeci nejlépe vychutnáte s vychlazenou desítkou, vůbec je neposlouchejte a trošku je dovzdělejte o tom, jak se svět fotbalu a vína stále více propojuje.

Okomentovat:

*

Loading...