Víno z jiného úhlu pohledu

Květen, 2.05.2013 07:47

Možná jste si někteří vminulosti všimli, že jsem vás tu na blogu „obtěžoval“ takovými věcmi jako sociální sítě, trendy názvy vín, design etiket či crowdsourcing. Věci tak trochu zkategorie komunikace či marketingu vína. Jelikož jsem si vědom toho, že drtivou většinu zvás zajímá víno jako takové, ale minimum otázka jeho prezentace, tak jsem se stěmito tématy na Podkorkem rozhodl definitivně skoncovat. Jelikož mne ovšem komunikace, marketing, sociální sítě nebo grafika baví, dali jsme skamarádem (@jazzgraphics) dohromady nový projekt a blog FOXYWINE.CZ.

Vinařům dlouho stačilo, že se starali jen o výrobu vín, marketing, PR nebo sociální sítě byly (nebo ještě jsou) vjejich očích považovány za něco zbytečného, co dobrý vinař nepotřebuje. Situace se ale mění, svět se potýká snadprodukcí vín, i díky globalizaci je konkurence stále více. Stačí se zajít podívat do některého ztuzemských supermarketů, do vinotéky či zabrouzdat vnabídce některého z online obchodů. Stovky či spíše tisíce značek soupeří o peněženku a pozornost zákazníka. Vinaři stojí před novou výzvou. Pokud chtějí prodat svá vína, musí se umět odlišit,prodat sebe, respektive svá vinařství. Jejich historii, příběh a filozofii. Vyrábět skvělé víno dnes kúspěchu nemusí stačit. Co stojí za úspěchem či neúspěchem jednotlivých značek či vinařství? To je to, co mne zajímá a čemu se bude blog věnovat.Pro podobné nadšence či lidi, kteří se touto oblastí komunikace a marketingu dokonce živí, FOXYWINE.CZ zprostředkuje zajímavé informace, nabídne inspiraci, ukáže vydařené kampaně či redesigny etiket. A to jak zmezinárodního, tak ztuzemského pohledu. Hodně textů se bude točit kolem sociálních sítí, podíváme se například, kterým moravských vinařům to jde sFacebookem, blíže si představíme některé úspěšné kampaně. Pokud se vrámci moravských vín objeví nějaké nové zajímavé etikety, zkusíme se vinařů zeptat, proč a jak vznikly. Dalším z brzkých témat bude například móda QR kódů na vínech. Je to jen nevzhledná kostička na etiketě, nebo má tento informační kanál větší potenciál? SledujteFOXYWINE.CZ také na Facebooku (facebook.com/foxywine) a diskutujte o povedených či nepovedených vizuálech, skvělých etiketách nebo jiných zajímavých počinech. Oceníme i zpětnou vazbu, napříkladohledně toho, jak se vám líbí naše logo. Zajímavá diskuze by ostatně mohla vzniknout také k tématu, proč je podle vás tak málo moravských vinařů na Twitteru? Krátký příspěvek na toto téma aktuálně najdete na blogu FOXYWINE.CZPodkorkem.net i FOXYWINE.CZ budou nadále fungovat nezávisle na sobě, svědomím toho, že okruh jejich čtenářů je zvelké části nekompatibilní. Pokud se mezi vámi najdou takoví blázni, kteří budou sledovat a číst oba blogy, budu samozřejmě rád :)

Okomentovat:

*

Loading...